دریافت{بررسی اصول مديريت كيفيت در استانداردهاي سيستم مديريت كيفيت بر مبناي سري ايزو 9000 2000}

بررسی اصول مديريت كيفيت در استانداردهاي سيستم مديريت كيفيت بر مبناي سري ايزو 9000 2000|30013768|ckl|بررسی اصول مديريت كيفيت در استانداردهاي سيستم مديريت كيفيت بر مبناي سري ايزو 9000 2000
هم اکنون فایل با موضوع بررسی اصول مديريت كيفيت در استانداردهاي سيستم مديريت كيفيت بر مبناي سري ايزو 9000 2000 آماده دریافت می باشد برای مشاهده جزئیات فایل به ادامه مطلب یا دریافت فایل بروید.

چكيده



اين سند هشت اصل مديريت كيفيت كه در استانداردهاي سيستم مديريت كيفيت بر مبناي سري ايزو 9000 2000 كاربرد دارد را معرفي مي‌نمايد. مديريت ارشد هر سازمان مي‌تواند از اين اصول بعنوان چارچوبي براي راهنمايي سازمان خويش به منظور بهبود عملكرد ها استفاده نمايد.



كليدواژه : كيفيت؛ مديريت كيفيت؛ استاندارد كيفيت؛ سيستم مديريت كيفيت؛ ايزو؛ بهبود عملكرد





اصل اول: تمركز بر مشتري (Customer Focus)



هر سازماني به مشتريان خود وابسته است و بايد نيازهاي حال و آينده آنان را درك نمايد و نيازمندي هاي مشتريان خود را برآورده نمايد. علاوه بر اين سازمان ها بايد براي عبور از انتظارات مشتريان خود برنامه ريزي و تلاش نمايند.



تمركز بر مشتري و درك نيازهاي حال و آينده او باعث پاسخگويي منعطف و سريع سازمان به فرصت هاي بازار و در نتيجه افزايش سود سهام و سهم بازار براي سازمان خواهد شد.



رضايت مشتريان با افزايش اثربخشي بكارگيري منابع سازمان، افزايش يافته و بهبود وفاداري مشتري به سازمان باعث ماندگاري در تجارت مي گردد.



بكارگيري اصل تمركز بر مشتري عموما باعث مي گردد كه سازمان:



• براي درك نيازها و انتظارات مشتريان تحقيقات لازم را صورت دهد.



• از ارتباط اهداف سازماني با نيازها و انتظارات مشتريان اطمينان حاصل نمايد.



• ارتباطات درون سازماني را در راستاي نيازها و انتظارات مشتريان هدايت نمايد.



• رضايت مشتريان را اندازه گيري نموده و بر مبناي نتايج حاصل از آن اقدام نمايد.



• ارتباطات با مشتريان را به صورت سيستمي مديريت نمايد.



• از وجود توازن بين رضايتمندي مشتريان و ساير ذينفعان سازمان (نظير مالكين، كاركنان، سرمايه گذاران، انجمن ها و مجامع محلي) اطمينان حاصل نمايد.





اصل دوم: رهبري در مديريت (Leadership)



مدير سازمان كه از منش رهبري برخوردار است بايد مقاصد و جهت گيري يكنواختي را در سازمان ايجاد نمايد و محيط داخلي سازمان را به گونه اي ايجاد و نگهداري نمايند كه كاركنان بتوانند در دستيابي به اهداف سازماني كاملا مشاركت نمايند.



مديريت سازمان با منش رهبري باعث مي گردد كاركنان مقاصد و اهداف سازماني را درك نموده و براي دستيابي به آنها از انگيزه كافي برخوردار شوند. علاوه بر اين با بكاربستن منش رهبري فعاليت هاي سازمان ارزيابي شده و در مسيري يكسان، منظم گرديده و استقرار مي يابد و در نتيجه فقدان ارتباط بين سطوح مختلف سازمان به حداقل خود خواهد رسيد.



بكارگيري اصل رهبري در سازمان عموما باعث مي گردد كه:



• نيازهاي تمامي ذينفعان سازمان شامل مشتريان، مالكين،‌كاركنان،‌ تامين كنندگان، سرمايه گذاران، انجمن هاو مجامع محلي در نظر گرفته شود.



• اهداف چالش برانگيز با زمانبندي مشخص تنظيم گردد.



• ارزش هاي مشترك، مدل هاي اخلاقي و جوانمردي در تمامي سطوح سازمان ايجاد شده و تقويت گردد.



• اعتماد ايجاد گرديده و ترس از ميان برود.



• كاركنان با منابع مورد نياز،‌ برخوردار از آموزش و آزادي عمل با داشتن مسووليت و پاسخگويي فعاليت نمايند.



• كاركنان براي نقش و سهم خود اميدوار و دلگرم گرديده و آنرا تشخيص دهند.










































مطالب دیگر:
📜دانلود تحقیق سیستم تأسیسات سرمایشی و گرمایشی📜دانلود مقاله كاربرد استخراج با سیال فوق بحرانی در صنایع غذایی📜دانلود پژوهش صنعت بیمه و گستردگی خدمات📜پاورپوینت تحلیل شناخت فضای فرودگاه📜دانلود تحقیق جامع و کامل حسابداری رفتاری📜دانلود تحقیق جامع و کامل حسابداری وقف و موقوفات📜دانلود پاورپوینت حسابداری وقف و موقوفات📜امتحان تستی علوم ششم ابتدایی📜آزمون علمی جامع از تمام دروس پایه ششم ابتدایی📜دین و زندگی 100% کنکور📜تمامی اصطلاحات ریاضی پنجم دبستان📜نکات ریاضی پنجم ابتدایی📜اهداف برنامه درسی فارسی در پایه پنجم ابتدایی📜نکات فارسی پنجم مبحث جمله📜نکات فارسی پنجم مبحث فعل📜نکات فارسی پنجم مبحث موصوف وصفت📜آزمون جامع پنجم ابتدایی📜پاورپوینت اهرم ها📜پاورپوینت زیبا و گرافیکی اهرم ها📜پاورپوینت کارها آسان می شود📜راهنمای حل فعالیت علوم پنجم بخش اهرم ها📜عشق و تکنیک های جذب فرد مورد علاقه ات (تکنیکی جادویی و قدرتمند)📜عبارتهای تاکیدی هنر جذب فراوانی📜نوشیدنی معجزه آسا برای کاهش وزن📜رمز و رازهای ناگفته وتکنیکهایی برای تناسب اندام زیبا وکاهش فوری وزن